Daniela Bártová

O lektorovi:

Všeobecný vztah ke sportu a pohybu mám již od malička. Jako školačka jsem dělala sportovní gymnastiku, na gymnáziu jsem se věnovala tanci a na vysoké škole jsem během učitelského studia prošla v podstatě všemi sporty.

Speciálním zdravotním, kompenzačním a dechovým cvičením se věnuji od konce střední školy. V té době jsem se hodně hrbila a také se začaly stupňovat mé bolesti v zádech, které jsem řešila u odborníků a po konzultacích s různými fyzioterapeuty jsem se propracovala k sérii cviků, které jsem dělala každý den. A v podstatě je s menšími obměnami cvičím, již velice nepravidelně, dodnes. Pravidelnost v cvičení mi nahradila jóga, o kterou jsem se začala zajímat na vysoké škole. K józe jsem se dostala přes již zmiňovaná dechová cvičení.

Nádech a výdech jako takový, mechanika dýchání a jeho fyziologie mě vždycky přitahovaly. V době, kdy jsem hledala téma své diplomové práce, jsem se přidala ke grantovému projektu, který se zabýval vlivem dechové mechaniky na funkční systém páteře. Na projektu spolupracovalo několik kateder. Já jsem zpracovávala data na katedře zdravotní Tv pod vedením pana Doc. Pavla Strnada. To bylo období, kdy jsem se již intenzivně zajímala o jógu. Vystačila jsem si s jednou knihou, zakoupenou v bazaru, a sama se denně učila dechové techniky a postupně jednotlivé ásany. A byla jsem spokojená. Poté jsem začala chodit na jógu k panu PhDr. Jiřímu Čumpelíkovi (fyzioterapeut, jogín a v té době oponent mé diplomové práce) a zjistila jsem, že určité vedení v józe je taky fajn. Od té doby mám střídavě období, kdy jsem učitelem sama sobě, a kdy se potřebuji posunout někam dál. Ráda chodím na workshopy, semináře a festivaly jógy, abych si vyzkoušela barevnou škálu jógových stylů a poznala, jak jednotlivé druhy jógy, tak jejich učitele.

Ráda si namáhám tělo na hodině ashtanga jógy nebo jivamukti jógy, ale pomalejší formy jógy jako je Yin Yoga nebo nebo Rádža jóga, soustředění se na dechové techniky, dýchání do čaker a obecně pránajáma, jsou mi nejbližší. I po těch deseti letech jógování je pro mě ovládání nádechu a výdechu to nejdůležitější.

Zjistila jsem, že mě samotnou baví učit a předávat své zkušenosti ostatním. Vzhledem ke své práci a rodině mám v současné době nejblíže k malým dětem a seniorům, proto se věnuji dětské józe, dětskému plavání a v budoucnu bych to chtěla rozšířit o jógu pro seniory se zdravotním omezením.

Projekt barevná jóga pro děti je moje srdeční záležitost. Proč barevná? Protože tak vidím dětí, barevné duhové prostě dokonalé... U svých dětí již několik let pozoruji, jak jsou některé z jógových pozic naprosto přirozené a spontánní. A jak je nenásilné vedení posouvá dál. Dětskou jógu beru jako příjemný dílek jejich sportovní skládačky a také jako kompenzační cvičení ke všem soutěživým sportovním aktivitám.

Barevnou jógu pro děti vedu v Ostravě v MŠ Monty, MŠ Montessori, MŠ Zámostní, MŠ Dvořákova a v RC Chaloupka. Také vedu párovou jógu pro rodiče a jejich děti, projekt je zaměřený pro ZŠ a Jógu pro ženy v RC Chaloupka.

Stále mě to táhne prohlubovat své možnosti jak tělesné tak i mentální a přicházet na souvislosti s tím spojené. V rámci dalšího rozvoje jsem nastoupila na tříleté studium jógové terapie na FTVS UK pod vedením pana Jiřího Čumpelíka.

Mezi mé další aktivity patří také bylinné masáže.

Kontakty a styly

Kontaktní údaje

Město: 
Ostrava
Telefon: 
+420 605 946644
Kontaktní e-mail: 
Jógové styly:
Dětská jóga
Jóga pro rodiče s dětmi
Jóga pro ženy
Lektor působí v těchto studiích
Odbornost, vzdělání:
2005 FTVS UK - obor učitelství Tv - Ch, Praha
2005 PřF UK - obor klinická a toxikologická analýza, Praha
2005 Kurz rekondiční a sportovní masáže, katedra fyzioterapie FTVS UK, Praha
2012 RC Chaloupka, Kurz pečovatelského minima, Ostrava
Hodnocení lektora
Struktura lekcí: - Jak jste spokojeni se strukturou lekcí, které vede tento učitel? Vyhovuje vám způsob, jakým učitel hodiny připravuje?
Dosažený výsledek: 5 (3 hlasy/ů)
Styl vedení lekcí: - Vyhovuje vám, jak učitel lekci vede? Vysvětluje/ukazuje srozumitelně jednotlivé ásany a sekvence pozic tak, aby vás příjemně provedl celou lekcí?
Dosažený výsledek: 5 (3 hlasy/ů)
Poradí, pomůže?: - Jak dobře vám učitel dokáže poradit/pomoct, když si na lekci nevíte rady?
Dosažený výsledek: 5 (3 hlasy/ů)

Učitel pořádá tyto akce

--- lektor/ka nezadal zatím žádné akce ---
Go to top

Nejbližší akce