Kurz jógy pro lepší zažívání (10týdenní)

Pondělí
04.10.2021
- Pondělí
06.12.2021
Kurz
O akci:

Chcete lépe poznat své tělo a zlepšit zažívání?
Chcete se naučit lépe zvládat stres?
Chcete si pravidelně dopřát čas na sebe, kdy budete moct vypnout a být tady a teď?

Poslední měsíce mnohým z nás daly zabrat po psychické stránce, což se mohlo odrazit i na fyzické rovině v podobě stresu, vyčerpání či zhoršeného zažívání. Uvádí se, že stres stojí za mnohými onemocněními, včetně těch se zažíváním. Dobrá zpráva je, že vůči němu můžeme zlepšit naši odolnost a tím přispět k pevnějšímu zdraví i lepšímu zažívání.

Srdečně vás zvu na unikátní 10týdenní program Jógy pro lepší zažívání, během kterého lépe poznáte své tělo a mysl, naučíte se lépe zvládat stres a najdete laskavější cestu k sobě a spolu s tím i řešení svých fyzických obtíží.

Kurz je koncipovaný na 10 týdnů - pondělky 18.00 - 20:00 ve studiu na Letenském náměstí 1 (Praha). Skupina je omezena na max. 14 lidí.

Kurz Jóga pro lepší zažívání je výsledkem mé vlastní 10leté praxe a studia jógy a mindfulness. Zároveň některá cvičení jsou založená na teorii polyvagového okruhu od Stephena Porgese. Kurz v sobě kombinuje několik přístupů práce s tělem a myslí pro lepší zažívání. Mezi nimi jsou:

jóga v podobě pohybových asán a dechových cvičení,
mindfulness (všímavost a práce s myslí),
všímavá sebelaskavost a práce s emocemi,
posilování odolnosti nervového systému pomocí speciálních cvičení na tonizaci bloudivého nervu.

Jedním z důležitých aspektů pro zlepšení zažívání je aktivace parasympatického nervového systému (PNS). PNS má na starost odpočinek, regeneraci a zažívání. Když jsme delší dobu ve stresu a v nepohodě, může dojít k vyčerpání našeho nervového systému a organismu s následkem chronických onemocnění nebo vyhoření. Právě aktivací a tonizací PNS tomu můžeme předejít, vrátit organismus do rovnováhy (homeostáze) a zlepšit zažívání. Zároveň je důležité podotknout, že zažívací problémy mohou mít různé důvody, nejen stres.

CÍLE KURZU:
Zvědomění si faktorů, které mohou způsobovat potíže se zažíváním – především stres.
Zvědomování si vlastních vzorců chování a myšlení, při kterých se dostavují akutní bolesti či zhoršení zažívání.
Vnímat signály těla a jeho reakce na vnitřní a vnější stresory skrze mindfulness a schopnosti zvnitřnění, které nás učí ásanová praxe.
Poznání, jak se stresem pracovat a zvýšit odolnost vůči stresu
- laskavostí k tělu,
- pomocí stimulací tonusu vagus nervu (bloudivého nervu, který vysílá mozku signály o našem vnitřním rozpoložení),
- prací s dechem,
- pomocí meditací všímavosti a sebelaskavosti lepší zvládání emocí,
- uvolnění těla a mysli pomocí jógových ásan, což aktivuje parasympatikus. Ásany se zaměří především na uvolnění pánve, psoatu, spodního břicha a beder. Důraz bude na rozpohybování bránice a uvolnění svalů kolem, aby bránice (primární dechový sval) měla dostatek prostoru ke správné funkci. Uvolnění svalů kolem zažívacích orgánů má příznivý vliv na jejich funkci.

Všechny výše popsané techniky a přístupy ke vztahování se k sobě (jóga, mindfulness, sebelaskavost, aktivace PNS) budou systematicky vybrány a poskládány tak, aby co nejvíce optimalizovali nastavení těla a mysli k dobrému zažívání.
Vytvoření prostoru na sdílení mezi účastníky, což vede k většímu pocitu sounáležitosti, podpory a inspirace.
Kultivace všímavosti mimo podložku – účastnici obdrží instrukce k vedení si mindful deníčku, všímavému jedení a vlastní samostatné praxi.

KURZ JE URČENÝ PRO TY, KDO…
- mají nějakou, byť i velmi základní zkušenost s jógou. Zkušenost s mindfulness není nutná.
- mají problémy se zažíváním, avšak problémy nejsou natolik vážné, že by znemožňovaly pohyb (zájemci uvedou v přihlášce jejich obtíže) a nemají lékařskou diagnózu, která by pohyb či meditaci nedoporučovala (součástí přihlášky je i krátký dotazník, kde mi můžete sdělit o vašich aktuálních potížích)
- zažívají stres
- mají motivaci a chuť na sobě pracovat – jsou otevření poznávat své tělo a mysl a chtějí si ulevit od diskomfortu spojeného se špatným zažíváním

ČEKÁ VÁS 10 TÝDNŮ ZAMĚŘENÝCH NA NÁSLEDUJÍCÍ TÉMATA:
1) Úvod do zažívání a můj vztah k jídlu; jak je zažívání spojeno se stresem, jógou a mindfulness.
2) Přítomnost a žití tady a teď – dech jako kotva do přítomnosti a zároveň vždy přítomná pomůcka pro zklidnění.
3) Moc myšlenek – jaká přesvědčení mám o svých problémech, jak mohu získat větší kontrolu a zároveň nadhled nad myšlenkami.
4) Sebe-laskavost – nabídnout si přátelskou a laskavou pozornost ke svým prožitkům a trápením.
5) Doma ve svém těle –uvědomění si svého postoje k tělu a k zažívacím problémům, otevření se laskavosti k tělu a přijetí.
6) Kultivace pocitu bezpečí přes uvolněnou pánev a střed.
7) Laskavá práce s bolestí: nahlédnout na nepohodlí jako na učitele – co mi bolest spojená se zažíváním říká? Jaká přesvědčení se s ní pojí?
8) Uvědomění si reakce na stresory a jak objevit své vnitřní zdroje při náročných situacích.

KDY?
Kurz zahrnuje 10 setkání (10 x 120 min).
Pondělky 18 – 20h.
Začínáme 20. 9. (lekce nebude 25. 10. )

Program:

ORIENTAČNÍ STRUKTURA LEKCE (120 MIN)
Ztišení a ukotvení (meditace nebo jemný pohyb) (10 min)
Povídání k tématu (5 min)
Sdílení a diskuze (15 min)
Meditace a dechové cvičení (20 min)
Asánová sestava (60 min)
Závěrečná relaxace (10 min)
+ doporučuji vyhradit si 10 min denně pro vlastní praxi a čas na vedení si všímavého deníčku
Pořadí se může měnit.
Po každé lekci obdržíte inspiraci a otázky pro sebe-reflexi k probranému tématu.

Adresa:
Letenské náměstí 1
Praha
Česká republika
Typ akce:
Kurzy
Cena:
4000 Kč (3500 Kč snížená)
Na akci vás zve...
Tereza
Hausmanová
Go to top

Nejbližší akce

Sobota, 18. Září 2021 - 9:30
Neděle, 19. Září 2021 - 9:00